NEKAJ IDEJ, KAKO KVALITETNO PREŽIVETI ČAS Z OTROKI

23 Mar 2020

Spoštovani starši.

Vstopamo v drugi teden karantene.

Vsem se iskreno zahvaljujem za podporo in sodelovanje v preteklih dneh. Navdušuje me dejstvo, da resnično skoraj vsi razmišljamo, da je napočil čas, ko je v ospredju solidarnost in pomoč drug drugemu. Visoka mera spoštovanja gre tistim, ki se dnevno izpostavljajo okužbi in nenazadnje skrbijo za naše udobje in varnost.

Par ključnih točk, ki vam lahko v tem času samoizolacije skupaj z vašim otrokom pomagajo, da ohranite z njim čustveno stabilen odnos ter mu omogočate predvidljiv potek dneva ter možnosti za potrebe, ki jih imajo predšolski otroci:

  • Rutina dneva nam omogoča predvidljivost in občutek varnosti; otrok naj ve kaj sledi in bo posledično lahko bolj samostojen v igri in skrbi zase (zajtrk, oblačenje, igra, malica, kosilo, odhod v naravo, malica, igra, priprava na spanje – poskušajte ohraniti podobno časovno rutino dneva, kot so jo navajani). Odrasli v svojih mislih pripravljamo načrte, zamisli kaj vse bomo počeli te dni, otroci pa morajo običajno slediti našim navodilom in velikokrat za izvedbo izvejo tik pred zdajci – to jih zmede in se pretirano pričnejo obračati na nas odrasle, ker ni predvidljivosti. Za občutek varnosti, sprejetosti, dobrega kontakta z otrokom zagotavljajmo predvidljiv potek dneva.
  • Ko se odločimo za dejavnosti izven rutine, jih vnaprej napovejmo otrokom oz. skupaj oblikujmo načrt dneva /dejavnosti; zvečer ali po zajtrku seznanimo otroka kaj bomo počeli tekom dneva (če pripravljamo npr. daljši izlet v naravo ali kosilo izven običajno ure – skratka predstavite mu potek dneva, da bo otrok vedel kaj sledi – otrokom je v veliko pomoč slikovna opora dnevne rutine (informacije še najmanj sprejemajo preko slušnega kanala); skupaj lahko narišete kartice za posamezen del dneva in ji prilepite po časovnem zaporedju. Tako bo otrok sam lahko pogledal kaj sledi https://www.pinterest.com/pin/328551735316841957/ ali https://www.pinterest.com/pin/13862711336563757/
  • Otrok potrebuje vsakodnevno gibanje in doživljanje vsebin preko vseh svojih čutnih kanalov – najboljši poligon za igro in dobro počutje je NARAVA še posebno v teh dneh – pojdimo v gozd, ob reko, na travnik, bližnji hrib, kjer ni veliko ljudi in igral. Narava je prostor, ki omogoča zadovoljitev senzomotoričnih potreb otroka, ki so pogoj za celostni razvoj otroka in posledično za njegovo dobro poč Pomagajte mu pri začetni igri v gozdu, ob potoku, da npr. naredite hiško iz palčk za mravljice, opazujte razne žužke, ki lezejo po tleh, ali samo poslušajmo različne zvoke v gozdu, iščimo stvari na posamezen glas, poiščite vejo, na kateri se lahko otrok guga, povaljajte se po suhi travi ali se pokotalite po hribčku, mečite kamenčke/žabice v Savo, rišite v pesek, s kredami narišite ristanc, igrajte se z žogo in mečite plišaste igrače v koš za perilo – kdo jih več zadane? … tako bo otrok dobil dovolj možnosti za potiskanje, skakanje, metanje predmetov, vrtenje, valjanje, plazenje, plezanje, naslanjanje, dvigovanje, prenašanje, vlečenje, vohanje, tipanje, gnetenje, stiskanje … (zadovoljiv bo vse tiste potrebe, ki nas starše včasih jezijo, ko jih otroci počnejo v stanovanju, še posebno, ko je več otrok v družini – skače po kavču, se ravsa z bratom/sestro, pleza po ograji, meče kocke, da bo zadel v škatlo, namesto, da bi jih mirno pospravil, kot to pričakujemo odrasli …)
  • Obravnave, ki so te dni odpovedane v okviru logopedskih, specialno pedagoških obravnav oziroma v okviru dodatne strokovne pomoči v vrtcu; prav tako lahko te vsebine spontano vnašate tekom domačih opravil, igre doma in v naravi (npr. otrok pomaga pri obešanju perila, zlaganju hrane na police, gnete testo za piškote … tako krepi drobne mišice prstov, ki so potrebne za dobro držo svinčnika, pomaga pri brisanju mize, okenskih stekel v liniji od zgoraj navzdol, od leve proti desni – kot poteka pisanje/branje, piše v moko, pesek, mivko ob Savi, na velike pole papirja naredite skupaj z njim avtocesto z vodenimi barvicami in s širokim/velikim čopičem, zraven prilepite hiške iz čajnih škatlic in ob tem pripovedujte/sprašujte otroka kaj se dogaja/oblikujte zgodbo z otrokom – tako krepite pojme, besedni zaklad, posamezne glasove ob oponašanju zvokov vlaka, vetra, živali, pojavov v naravi … vse običajne dejavnosti tekom dneva pomagajo otroku krepiti posamezne nevrološke sisteme in področja, ki so potrebna za uspešno vključevanje v igro in kasneje za uspešno učenje v šoli. Otrok preko domačih hišnih opravil in preproste igre razvija fino motoriko, grafomotoriko, drobne mišice prstov, prostorsko orientacijo na ploskvi,  govorni aparat, vidni sistem, gibalni sistem, vztrajnost, pozornost, koncentracijo … pri tem pa se zabava, druži z vami in doživlja potrditve preko uspešno opravljenih opravil in vaše pohvale.

    Nekaj koristnih povezav, ki vam pripomorejo k dopolnitvi idej za preživljanje
    časa z otrokom:
  • Taborniške ideje preko programa ROPOTARNICE, ki je nastal v teh dneh, za igre v naravi tudi za družine s predšolskimi otroki  – tako bodo lahko tudi predšolski spoznali taborniške čare preživljanja in druženja v naravi https://www.taborniki.si/ropotarnica/?fbclid=IwAR0kO8SQQSNsA717MMLvLSskGJ7r-OLZllRJQ4MBpjGgbI9ELzJ0uNPnDms;
  • Pinterest: stran, kjer lahko dobite ideje, kako npr. embalažo predelati v zabavno igro in še polno drugih idej, kako lahko otroci razvijajo ustvarjalnost, gibanje in svoja čutila ter se pri tem še zabavajo
    https://www.pinterest.com/pin/648448046330367842/ , https://www.pinterest.com/pin/158118636895015008/

Vsem otrokom in staršem želimo čim več nasmejanih, igrivih in sproščenih trenutkov.

Romana Epih
ravnateljica

Ideje zbrali:
Marjanca Kavčič Pečnik in Petra Kočar

 

 

Prilagoditve