PREDSTAVITEV PROGRAMOV VRTCA
Zakon o vrtcih (Ur. l. RS, št. 12/96) določa temeljne cilje in naloge predšolske vzgoje. Najpomembnejša naloga vrtca je pomoč staršem pri celoviti skrbi za otroke, izboljšanje kvalitete družin ter ustvarjanje pogojev za razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti.
ORGANIZIRANOST PROGRAMOV
V vseh enotah izvajamo dnevne programe, ki trajajo od 6 – 9 ur, in sicer:
-
programi za otroke od 1. do 3. leta starosti,
-
programi za otroke od 3. do 6. leta starosti.
Vzgojno delo poteka v oddelkih, otroci so razporejeni v starostno homogene (otroci enake starosti), heterogene (otroci različne starosti od 1. do 3. leta ali 3. do 6. leta) in kombinirane oddelke (otroci različne starosti od 1 do 6 let). V redne oddelke vključujemo tudi otroke s posebnimi potrebami, ki imajo dodatno strokovno pomoč.
PREDSTAVITEV PROGRAMOV
Okvirni celodnevni program v jasličnih skupinah (od 1 do 3 leta):
-
prihod otrok in individualna igra,
-
zajtrk,
-
načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in igra otrok z različnimi materiali, glede na vremenske razmere tudi na terasi, igrišču ali v drugih prostorih; med igro imajo otroci ves čas možnost počitka, sadja in napitkov,
-
kosilo,
-
počitek,
-
malica,
-
igra in odhod domov.
-
prihod otrok in igra v manjših skupinah,
-
zajtrk,
-
načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in igra otrok z različnimi materiali, glede na vremenske razmere tudi na igrišču ali v drugih prostorih; sprehod, obiski zunanjih ustanov, bližnje okolice …; med igro imajo otroci ves čas na razpolago sadje in napitke,
-
kosilo,
-
možnost počitka na ležalnikih ali blazinah, umirjene dejavnosti v manjših skupinah,
-
malica,
-
načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in igra v manjših skupinah, na igrišču,
-
odhod domov.
ZNAČILNOSTI PROGRAMA
Kurikulum za vrtce je nacionalni dokument in predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcih. Sprejet je bil na 241. seji Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje 20. februarja 2025, v veljavo pa bo stopil z novim šolskim letom 2025/26. Na 241. seji Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje je bil sprejet tudi Kurikulum za vrtce v prilagojenem programu, ki bo objavljen naknadno, v veljavo pa bo stopil s šolskim letom 2026/27. Gre za prva kurikularna dokumenta, ki sta bila sprejeta v sklopu prenove izobraževalnih programov s prenovo ključnih programskih dokumentov.
Kurikulum za vrtce (2025) je konceptualno in sodobno zasnovan kurikularni dokument, v skladu z novejšimi teoretičnimi spoznanji o zgodnjem učenju otrok, mednarodnimi priporočili in smernicami o visokokakovostni predšolski vzgoji v vrtcih ter zahtevami časa, v katerem živimo. Prenovljen je bil na podlagi sprejetih Izhodišč za prenovo kurikuluma za vrtce (2022) in predhodni Kurikulum za vrtce konceptualno nadgrajuje ter dopolnjuje z novimi vsebinami. Vsem otrokom, ki so vključeni v vrtec, omogoča enake možnosti, upošteva njihove značilnosti, individualne razlike v razvoju in učenju ter njihove potrebe.
Ključne novosti v Kurikulumu za vrtce (2025), s katerimi želimo vplivati na dvig kakovosti predšolske vzgoje, so:
- pogled na otroka kot kompetentnega posameznika;
- poudarek na otrokovi igri in njegovi participaciji;
- zagotavljanje čustvene varnosti otrok v vrtcu;
- spodbujanje otrokove iniciativnosti, samostojnosti, radovednosti in miselne fleksibilnosti;
- spodbujanje otrok pri gibanju in rabi govora;
- poznavanje in dosledno upoštevanje občutljivih obdobij v razvoju otrok;
- dosledno upoštevanje, da razvoj otrok poteka preko razvojnega kontinuuma;
- poudarek na vlogi vzgojitelja kot zgleda komunikacije in vzgojitelja, ki pogosto vstopa v interakcijo z otroki;
- poudarek gibanja in igre na prostem;
- opredelitev načina dela v oddelkih 1. starostnega obdobja;
- spodbujanje trajnostnega razvoja v vrtcu;
- opredelitev prečnih spretnosti in zmožnosti v medsebojni povezavi in v povezavi s šestimi področji dejavnosti (Družba, Gibanje, Jezik, Matematika, Narava, Umetnost).
V izvedbeni kurikul vnašamo tudi obogatitvene programe kot so izleti, lutkovne predstave, prireditve z zunanjimi gosti, delavnice, športna značka Mali sonček …
V našem vrtcu imamo zaposleno športno pedagoginjo, ki vodi gibalni program v vseh starostnih skupinah. Izvaja gibalne urice, nudi pomoč strokovnim delavcem pri izvedbi vseh gibalnih aktivnosti za otroke in izvaja tudi delavnice v popoldanskem času.
Zgodnje učenje angleščine se izvaja za otroke od 4 do 6 leta. V skupinah je poudarek na otrokovem jezikovnem razvoju, ob tem imajo otroci možnost učenja na sebi lasten način, možnosti za raziskovanja, opazovanja, navezovanja stikov ter se razvijati na jezikovnem, čustvenem, socialnem, miselnem in gibalnem področju.
Vodilo uvajanja tujega jezika je igra, ki se prepleta z vsakdanjimi pogovori, pripovedovanjem, opisovanjem, pesmicami, gibanjem in podobnim.
SPECIFIČNI PROGRAMI
V primeru vključenosti otroka s posebnimi potrebami v oddelek, izvajamo prilagojeno izvajanje programa in jim nudimo individualno strokovno pomoč.